Saturday, January 1, 2011

Bile hati berkata...

Ianya akan kedengaran sinis.

Tapi itulah aku,yg penuh dgn kesinikalannya, peduli apa? ada aku kisah? bedalkan aja?
tak perlu kata-kata klise yg menyedapkan hati atau ayat-menjaga-hati org tu.

"Being truthful it truth but its hurts"

Damn.bosan.moody.unhappy.mati.tension.depressed.frustrated.feel unattached.sakit ati.

itulah kebykkan word yg disebut (or ditaip) sejak kebelakangan ini, i have passion but some of that always lead me to high-risk situation, where i have to make a important decisions, wise move and highly rated of occasion in my life.
(ah! aku peduli apa bahasa inggeris ke bahasa malaysia )
inilah simbolik pada hati manusia yg selalu tidak ada ketetapan di dalam dirinya, kadang2 kita pilih ini tp bila  ada pilihan, kita akan tukar tanpa was-was, why it is so important? try to read - the road not taken by shakespears. Ia menceritakan bagaimana seseorg yg berjaya dgn memilih jalan-jalan dalam hidupnya. dan bagaimana tentang jalan yg tidak dipilih, apakah yg akan terjadi jika dia memilih jalan itu. (dah cukup, ini bukan nak cerita ttg shakespears)

tp what happen to me lastly, make me thinking, what about my steps, my directions and my actions. it is the right path? it is the road that can lead me to something?

aku selalu (didalam hidup) byk mengambil risiko, sedangkan aku seorang yg malas dan suka wat kerja senang (peduli apa aku) tp last2 aku selalu terjebak dlm situasi yg getir dan kritikal sehingga mengkritikalkan diri sendiri (lihatlah koleksi penyakit saya). I once ask myself,what am i searching anymore? what have i become now and what about the future? (too much thinking make your hair turn white, its true)

skang ni aku pun taktahu nak watpe, dgn segala yg aku usahakan berada di jalan mati, tak aku jumpa u-turn ke, roundabout ke, simpang sana sini ke,kona sana, lorong sini even jalan-jalan ghetto pun aku tak nampak.

I'm dreaming of flying high, but when i started to climbed i always fell and now it makes me think, do i want to fly again? or a flying is suits me? or better im just stand of the ground and live it there.

aku selalu settlekan masalah org lain, kdg2 aku boleh nampak penyelesaian pada masalah org lain, begitu senang seperti membeli sayur di pasaraya. tetapi mencari penyelesaian pada masalah diri sendiri seperi mencari rambut di dalam tepung or seperti mencari perempuan di kalangan pondan.

2 comments:

  1. Emmm , nothing can I say but I'm believe that the solvent is you !

    ReplyDelete